چرک نویس انقلابی ( خامنیسم )

فضل الله المجاهدین على القاعدین اجرا عظیما

سومین حرم ؛ یک آرمان یا شعار
ساعت ۱٢:٢٤ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ٢٧ بهمن ۱۳۸٩   کلمات کلیدی: زمین خواری فارس ،سومین حرم اهلبیت ،دانشجویان عدالتخواه

به نظر من یکى از چیزهاى بسیار مهمى که در شیراز باید مورد توجه قرار بگیرد، مرکزیت و محوریت این حرم مطهرى است که کمتر شهرى از شهرهاى کشور ما یک چنین امتیاز و برجستگى‏اى دارد. سه امامزاده‏ى صحیح‏النسب و عالى‏مقام و بسیارى از امامزاده‏هاى دیگر در این شهر، جایگاه قداست این شهر و انتساب آن به ولایت اهل بیت (علیهم السّلام) را بسیار بالا میبرد. جا دارد در تبلیغات عمومى، در صدا و سیما، در ابتکارات گوناگونى که در زمینه‏هاى خدماتى، اقتصادى و غیره انجام میگیرد، این جنبه - که روح و معناى عالى ولایت مردم فارس را نشان میدهد - برجسته شود. اینجا بعد از مشهد و قم، در واقع سومین حرم اهل بیت (علیهم السّلام) در سرتاسر ایران است. هم از لحاظ خدمت‏رسانى به زوار این حرم، هم از لحاظ معرفى کردن و نشان دادن و دلهاى مشتاقان را در سرتاسر کشور و بیرون از کشور متوجه این بارگاه عظمى کردن، کارهائى است که بایستى انجام بگیرد. ( مقام معظم رهبری – در جمع مسؤولان استان فارس)

این عین فرموده مقام معظم رهبری ( روحی فداه) د رجمع مسؤولین اجرایی استان فارس است، که طی آن شیراز را به لقب " سومین حرم اهلبیت (ع) " مزین فرمودند . این عمل ، فارغ از افتخار بزرگی که نصیب این شهر نمود ، باید از منظرهای بسیار وسیعی مورد برسی و پژوهش قرار گیرد ، چرا که این فرموده رهبری(روحی فداه)  را نباید به هیچ وجه نوعی تعارف یا یک حرکت نمایشی قلمداد نمود بلکه باید به چشم یک استراتژی کلان و محوری در اداره این شهر به عنوان مرکز استان ، نگریست .

این نکته که مقام عظمای ولایت به عنوان استراتژی را در میان " مسؤولان اجرایی" نه دیگر گروه ها ، طرح نمودند خود نکته قابل توجه دیگر است . ایشان بر مسؤولین تکلیف میکنندکه این شهر باید ، روح و معنای عالی مردم فارس را نشان بدهد . و حال پس از گذشت 2 سال از این فرموده ، و تکلیف ، باید از مسؤولین اجرایی استان در تمامی سطوح و سازمانها مطالبه جدی صورت بگیرد ، که در این مدت چه کارنامه ای جز نصب بنر و تراکت های تبلیغاتی و استفاده از این نام در سخنرانی ها به منظور تعارف و تزئین ، ارئه شده است ؟

آنچه تا به امروز در پیکره مدیریتی استان ، در عملی نمودن این آرمان ، دیده شده است چیزی جز  نگاه سطحی و قشری  نبوده است .

گروهی حقیقتا بر این باورند که منظور آقا ، فقط در توسعه حرم های مطهر شهر خلاصه می شود ، و گروه دیگر برگزاری مراسم های آنچنانی دعا و عزاداری را عمق نگاه رهبری میپندارند . هرچند که هیچ کدام از این دو گزینه  اشتباه نیست ، اما مطالبات رهبری بسیار وسیعتر و کلان تر از این امور است . این عنوان (سومین حرم اهلبیت) برای مسؤولین فرهنگی و سیاسی و اقتصادی یک بار تکلیف بزرگ محسوب می شود .

با نگاهی به لایه های زیرین شهر و استان ، بیشتر با این نگاه کلان آشنا می شویم .

متاسفانه بر طبق آمارهای رسمی و موثق ، استان فارس یکی از بالاترین ارقام جرم و جنایت را در سطح کشور دارا می باشد  که خود ریشه در عوامل بسیاری از جمله بیکاری ، فقر ، وضعیت فرهنگی خانواده ها و مردم ، و.... دارد ، وضعیت کشاورزی و آب های زیر زمینی ، نیز آن را تهدید جدی می نماید .   و از نظر اقتصادی و سیاسی نیز به پدیدیده ای خزنده و خطرناک  به نام " پولشویی" مبتلا گشته است .

پول های بسیار کلان و نجومی که در شهر با تبدیل شدن به برج ها و ساختمان های تجاری ، تحت عناوین : ستاره ، زیتون ، خلیج فارس ، برجهای تجارت جهانی و ... شتشو می شوند ، علاوه بر اینکه روز به روز چهره شهر را مبتذل تر و جوانان را به فسادهای اخلاقی دچار خواهند ساخت ، سبب بالا رفتن نرخ بیکاری و تورم ، میگرددچراکه  ظرفیت تجاری مصرفی شهر سالهاست اشباع شده و احداث این پروژه درسته بزرگ سبب حذف مشاغل  سالم طی یک رقابت ناعادلانه می شود.

جنبه سوء بعدی این روند پولشویی و مفاسد اقتصادی ، بعد امنیتی است . آنچه تحت نقاب کار تجاری در شهر در حال رویدادن است ، رسوخ فرق ضاله بهایت و وهابیت و کارترهای بزرگ اقتصادی صهیونیستی می باشد که صاحب امتیاز برخی از این پروژه هستند . این پروژها  در چند سال آینده که به بهره برداری برسند قادر خواهند بود ضربه های اقتصادی سنگینی به پیکره استان یا حتی کشور وارد و از سوی دیگر از این مکان ها و سودهای کلان آن ، به عنوان یکی از مراکز فعال تبلیغالت خود استفاده نمایند .  مقام معظم رهبری(روحی فداه) یکی از معظلات استان را همین امر بیان میدارند :

امروز در همین شهر شما و در جاهاى دیگر که حالا نمیخواهم زیاد قضیه را باز کنم، شاید خود شماها خیلى خوب میدانید؛ از عرفانهاى مادىِ پوچِ بى‏محتوا گرفته تا ادیان منسوخ، تا سازمانهائى که اسمش دین است، باطنش سازمان سیاسى است، مشغول تلاشند، مشغول کشمکشند براى اینکه از این مجموعه‏ى انبوه نیروى اسلامى هرچه میتوانند، بکنند؛ کم کنند. ( دیدار در جمع دانشجویان دانشگاههای شیراز)

قطعاً یکی از  آن دسته مسایل که باز کردن آن پیچیدگی خاص دارد ، راز گشایی از همین فرقه ها و بروز پیامدهای اقتصادی ناشی از آنان در چند سال اخیر در شیراز می باشد.

متاسفانه آنچه در طی این مدت دیده شده این است که ، در میان مسؤولین قضایی شهر و استان ، به طور سوال برانگیزی ، اراده ای برای برخورد با این مفاسد وجود ندارد . آنچنانکه علی رغم دروغگو و مفسد خواندن آقای محمدپور، صاحب پروژه برج های دوقلو از ناحیه آقای شاهرودی رئیس سابق قوه قضاییه و همچنین صدور دستور توقیف ساخت برج و دستگیری محمدپور توسط ایشان، هنوز اجرای این دستور بر زمین مانده و صاحب این پروژه و دیگر پروژه مفسد آزادانه در شهر قدم میزنند!! .

ضعف قوه قضائیه و دستگاه دادگستری استان نیز نکته ای است که مقام معظم رهبری (روحی فداه) ، در پاسخ به انتقاد نماینده دانشجویان عدالتخواه( در دانشگاه شیراز) به این دستگاه ، با فرمودن جمله : " این ها حرف های دل ما هم هست " ، آن را تأیید میکنند .

. وقتی به اینجا میرسیم به خوبی متوجه خواهیم شد که لقب " سومین حرم اهلبیت (ع) " چه عمق استراتژیکی را دنبال میکند و چه غافل اند مردم و مسؤولان . حال باید پرسید این وضعیت و این مسؤولین ، در شأن سومین حرم اهل بیت (ع) هستند یا خیر؟ مسؤولینی که با رأی مردم بر کرسی های مدیریت شهری تکیه میزنند ، و با همین ابزار زیر پرونده تمام این پروژه های مفسد را امضا و برای آنان مجوز ساخت و فعالیت صادر میکنند!  مسؤولینی که در عین بی عدالتی ، امکانات و بودجه های کلان استانی و شهری را به شمال شهر برده و صرف میکنند ؛ در حالی که مردم جنوب شهر از بسیاری از امکانات معمولی محرومند ؟

با برسی این موارد آیا برای تبدیل کردن شهر شیراز به سومین حرم اهلبیت(ع) ، باید به توسعه حرم احمد ابن موسی (ع) و برگزاری مجالس پر هزینه عزاداری و نصب بنر تبلیغاتی اکتفا کرد؟ یا باید دست به یک پاکسازی وسیع زد؟