چرک نویس انقلابی ( خامنیسم )

فضل الله المجاهدین على القاعدین اجرا عظیما

انتخابات و آقا زاده ها 1
ساعت ۱٢:٢۳ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱٧ فروردین ۱۳٩٠   کلمات کلیدی: سومین حرم اهلبیت

 

 

آقازادگی هم فی نفسه نمی تواند بد باشد چرا که فرزندان مقام معظم رهبری نیز اقازاده هایی هستند که دامن خود را به افت های اقازادگی نیالوده اند. اینجا اگر از اقازادگی سخن به میان می آید منظور معنای خاص آن است. عده ای از فرزندان پررو که از ریش پدرانشان بالا می روند و دیگر پایین بیا هم نیستند. عده ای جاه طلب که با استفاده از رانت و نفوذ پدرانشان به قدرت زودرس می رسند و چون ظرف وجودی چنین قدرت و احترامی را ندارند امر بر آنها مشتبه می شود که واقعا مالک فهم و شعور و اموال مردم هستند و با ولع و پررویی خاصی به جان مردم و امکانات دولتی و بیت المال می افتند. کسی هم جرات نمی کند با آنها مخالفت کند چون اگر پدرانشان بدانند که به فرزندان لپ گلی انان توهین شده چنان به مخالف می تازند که فرد از حق گویی خود پشیمان شده به گوشه ی انزوا می خزد. 

اقازاده ها نباید شیرصبحانه شان دیر شود. انان خلفای امور مردم بعد از پدرانشان هستند و همه موظفند به انها احترام بگذارند. مردم باید به انان رای دهند تا خاطر حضرات ازرده نگردد. آنان صاحبان نفوس مریدان پدرانشان هستند و چون به بابی وارد شوند باید آنان را تکریم کرد حتی به قیمت کشته شدن حق. نمی دانم چگونه است که هرجا بویی از قدرت و ثروت به مشام می رسد گردن یک اقازاده کشیده می شود. باز نمی دانم چگونه آقازادگان در بیوت علما تربیت می شوند که اینگونه اند؟

آقازادگی هم عالمی دارد. هروقت می خواهی حرف می زنی هروقت می خواهی عدالت خواه می شوی و هروقت می خواهی از جنوب شهر می گویی بماند که این موضع گیری های عدالتخواهانه دقیقا نزدیک به زمان انتخابات صورت می گیرد.

 

دوست داشتم از دکتر احمد رضادستغیب بپرسم که در مدت سه سال و اندی که از نمایندگی ایشان در مجلس شورای اسلامی می گذرد چرا هیچ خبری از محلات جنوب شهر و کمربندی خطرناک آن نبود و حال که بوی صندوق رای و انتخابات به مشام ایشان رسیده ابراز نگرانی کرده اند؟

این سوال را باید از دیگر نمایندگان مجلس هم پرسید. سرکشی به مناطق محروم و رسیدگی به امور آنان، نقش این طبقه در معادلات سیاسی اجتماعی استان چه جایگاهی در نزد ایشان دارد. آیا اصولا محلات فقیر نشین و مستضعف فقط در ایام انتخابات در محدوده حوزه انتخاباتی این عزیزان قرار می گیرند؟

رفته رفته هر چه به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم بیانیه ها و اظهار نظرها و سفره های پلو در جنوب و شمال شهر بیشتر خودنمایی می کند. شرکت در مراسم ختم گرفته تا قدم زدن در کوچه پس کوچه های محلات فقیر نشین و مواضع پوپولیستی و عدالتخواهانه!

متاسفانه آنچه بر وخامت اوضاع سیاسی فارس افزوده فرهنگ سیاسی مردم شیراز است. بها دادن به خاندان های اسم و رسم دار بدون اینک به منش و جهت گیری سیاسی انان توجه شود، بزرگترین چالش امروز این استان است. در حقیقت انتخابات در فارس بخصوص شیراز نوعی مانور قدرت یا عرصه نبرد خاندان هاست.

مثل بارز این نکته را می توان در رفتار انتخاباتی احمد رضا دستغیب مشاهده کرد. ایشان در دور قبل مانند کاهی در باد از لیست های اصولگرایی به اصلاح طلبی تغییر جبهه می دادند و علی رغم این که پیکره نخبگانی به خوبی از این امر آگاهی داشتند و آن را ناشی از نوعی نفاق و دو رویی سیاسی تعبیر کردند، موفق به اخذ حداکثر آرا در شیراز شدند.

رفتارهای دوگانه ایشان در قبل از روی کار آمدن دولت نهم و دهم مشهور خاص و عام بوده. ایشان در انتخابات دهم تقریبا در تمامی ستادهای انتخاباتی حضور داشتند و با همه جناح حه وارد فعالیت می شدند و حال چگونه خود را یک اصولگرای حامی دولت معرفی می کنند خود جای بسی تأمل دارد.

قصدم از بیان این نکته این بود که فرقی نمی کند آقا زاده ها در چه گروه، لیست یا جبهه ای باشند، فرقی نمی کند اصلا پایین شهر آمده باشند یا فقط نماینده شمال شهری ها باشند، آنها به مدد این فرهنگ غلط سیاسی همیشه یکه تاز میدان رقابت سیاسی بوده اند نه بخاطر لیاقت های انقلابی و کارآمد بودن اجتماعی مردمی.

با توجه به شروع مبارکی که برادرم علی جعفری پیرامون بازخوانی تاریخ سیاسی استان به منظور عمق دادن به معرفت سیاسی و بالا بردن قدرت تحلیل نخبگان انجام داده اند، این وب نیز به طور تخصصی سعی بر آن خواهد داشت تا با سلسله مقالاتی که حاصل ده ها ساعت مطالعه پیگیر و مستمر می باشد، به نقد و واکاوی عملکرد و منش دکتر احمدرضا دستغیب بپردازد. این مقاله نیز مقدمه ای بر این شروع است ان شاالله.

 

 

-----------------------------------------------------------------------------

 

مطلب مرتبط :

شعر" شیراز اولین حرم اقا زاده ها،‌ سومین حرم اهلبیت (ع)" – وبلاگ پسرک چوپان