چرک نویس انقلابی ( خامنیسم )

فضل الله المجاهدین على القاعدین اجرا عظیما

تشکیلات شیعی 1
ساعت ۱٠:٠٢ ‎ق.ظ روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳٩٠   کلمات کلیدی:

داستان شیعه داستان عجیبی است. داستان اقلیت انگشت شماری که موفق می شوند بافت سیاسی اجتماعی حساسترین نقاط جهان را در طول تاریخ حیاتش به نفع خودش تغییر دهد. داستان مجاهدت های افراد گمنامی که هیچگاه در هیچ کتاب روایی یا تاریخی اسم و نشانی از آنها نیست امّا آثار حرکت و جهاد خالصانه اش را امروز به ثمر نشسته است.

مدتی است که موازی با مطالعه در باب نحوه تشکیلات های مخفی یهود، به کنکاش پیرامون نحوه قدرت یافتن تشیع عثنی عشری در ایران پرداخته ام و به نتایج بسیار جالب و در خور توجهبی رسیده ام.

علت اینکه دو مکتب( یهود و تشیع) را همزمان با هم  مورد کنکاش قرار داده ام شباهت های تاریخی در میان این دو است. تاریخ  تشیع همانند تاریخ یهود دارای فراز و نشسب های بسیار است. شاید بگویید تمام ادیان و مکاتب اینطورند و در طول حیاتشان دستخوش حوادث بسیار گشته اند و این نکته جدیدی نیست. درست است تمامی مکاتب  چنین بوده اند امّا یهودیت و تشیع مدل هایی فوق العاده خاص هستند.

مهمترین خصیصه ای که این دو را متمایز کرده کنش و واکنش های این دو دسته در قبال تغیرات محیطی و بحران های اجتماعی سیاسی محیط  پیرامون است. یهود و تشیع بر خلاف ادیان و مکاتب دیگر علاوه بر اینکه به خوبی توانستند تشکیلات و اصالت های خویش را حفظ کنند؛ در برهه هایی از تاریخ موفق به ایجاد گردنه های بزرگی در تاریخ بشریت شده اند. گردنه هایی به نفع حیات سیاسی اجتماعی خویش.

هر چند تعالم آخرالزمانی  یا حکومت واحد بر جهان هستی بابی است که تمامی ادیان و مکاتب به آن پرداخته اند، امّا هیچکدام به صبغه یهودیت  و تشیع نیست. این دو مکتب خلاف مکاتب دیگر که موضعی انفعالی دارند، مدعی حکومت بر تمامی زمین هستند و به شدت برای رسیدن به این امر تلاش کرده  و هم اکنون نیز دسترسی به این آرمان برنامه عملی و نظری دارند.

امّا علارغم تشابه مذکور این دو در بنیان های فکری نظری خویش به شدت در تضاد هم یا به عبارت دیگر دشمنان سرسخت هم هستند. در حقیقت باید گفت که یهود پیش از ظهور تشیع برای نیل به دستیابی بر حکومت جهان تقریبا بی رقیب بود. این مکتب توانسته بود تمامی ادیان و نحله های توحیدی را به نحوی منحرف و در برهه ای منهدم سازد، سناریویی که علارغم تلاش های بسیار بر روی تشیع موفق عمل نکرد. علت اصلی آن  چیزی جز تشکیلات مخفی شیعه نبود.

وجه شباهت دیگر این دو مکتب همین امر است. وجود تشکیلات مخفی. یهود با تکیه بر همین گروه ها که امروزه ماسونری نامیده می شوند به موفقیت های بزرگی دست یافت، امری که حیات شیعه را نیز ضامن گشت.

در این میان تشیع اثنی عشری را باید بسیار قدرتمند تر از یهود دانست. این نکته را نه بر حسب تعصب شیعه گری خودم بلکه به استناد تاریخ می گویم. شیعه با استفاده از تشکیلات مخفی خود و نفوذ در میان حکومت ها و درباریان و تکیه بر فعالیت های فرهنگی و ترویج منش سیاسی خویش توانست در عرض کمتر از  1300 سال دوران مخفی خویش را سپری و با تاسیس حکومت بسیار مقتدر ( صفویه ) در ایران به حیات خویش رسمیت ببخشد، امری که یهود در تاریخ بیش از 2500 ساله خویش به تازگی  با تشکیل کشور جعلی اسرائیل هنوز به آن دسترسی کامل پیدا نکرده است.

نکته قابل توجه دیگر در برد فکری و نظری تشیع هسته اولیه تشکیل آن بوده است. بنا به تصریح مورخان، متکلمان و فِرَق شناسان، شیعه در ابتدا شامل چهار نفر، یعنی : " سلمان فارسی، ابوذر غفاری، مقداد بن اسود کندی و عمار یاسر بود. توجه به این اصل و اینکه یهود همان ابتدای عمل از یک قوم بیش از چندین هزار نفره متشکل گشته بود،  می تواند به قدرت فوق العاده تعالیم شیعی اشاره کند.

همانطور که اشاره کردم وجه موفقیت این دو مکتب در تشکیلات مخفی آنان بوده است. این تشکیلات ها گمنام و بسیار سری عمل می کرده اند و به تدریج سبب تغییرات شگرف در محیط پیرامون شده اند. امّا تفاوت این دو مدل تشکیلات مخفی در چیست؟. تفاوت این دو تشکیلات در مدل تبلیغ و تروج عقیده و فکر است . تشکیلات مخفی یهود با تکیه بر اصل " تئوری توطئه و انهدام از درون حکومت ها "  عمل کرده و تشکیلات شیعی بر اصل " دکترین دگرگونی و انقلاب با تکیه بر فرهنگ عاشورا " عمل نموده است.

مولف کتاب تاریخ سیاسی شیعیان عثنی عشری در ایران، پیرامون حیات سیاسی فرهنگ تشیع عثنی عشری در عصر غزنویان (که به شیعه کشی شهره بوده اند) چنین می نویسد :

مسعود غزنوی، در سال 422 ه . ق حسنک وزیر را که در جانشینی محمود(غزنوی)، طرف محمد، برادرش را گرفته بود، به اتهام کهنه ارتباط فاطمیان منسوب ساخت و با صحنه ای ساختگی  او را به قتل رساند. حسنک وزیر در پای دار گفت: " بر دار کشند یا جز دار، که بزرگتر از حسین علی نیم ". (و همچنین تاریخ بیهقی، ص 184) . نهضت امام حسین(ع) علیه حکام ظالم و مظلومیت او، الگو و داعیه عدالت خواهی معتقدان و مظلومان تاریخ در قرون بعد تا کنون بوده است.

تشکیلات مخفی شیعه هرچند با تکیه بر اصل مترقی " تقیّه " عمل می نمود امّا تحت شدیدترین فشارهای سیاسی اجتماعی هیچگاه از عقاید خود کوتاه نیامد و لحظه ای از اصول خود عقب ننشست به طوری که  کسانی که حتی به ائمه اطهار( س ) جسارت می کردند را به سزای عمل خویش می رساندند.  

" ... در سال 439 ه . ق ( سلجوقیان ) فقیه « احمد الو الو الجی » بین مرو و سرخس کشته شد. " او از بزرگان فقهای حنفی بود، الا این که در مورد ائمه و علمای شیعه بسیار بد زبان بود " (همان ص 180 و همچنین الکامل فی التاریخ، ج 10. ص 21 ).

 

------------------------------------------------------------

بعد نوشت :

راستش هدفم از نوشتن این مقاله  این بود که مدل تشکیلاتی مخفی شیعی را کالبد شکافی کنم تا بتوانم از دل آن یک تشکیلات با همان مشخصات در فضای کنونی کشور متصور و همچنین تشکیلات فشل کنونی خودمان را آسیب شناسی نمایم امّا مثل اینکه بحث به قهقرا رفت. فقط همین را می دانم که ما باید به اصالت تشکیلاتی خودمان برگردیم تا بتوانیم قوی عمل کنیم. در این مورد حرف برای گفتن زیاد دارم که اگر عمر باقی بود خواهم نوشت.